Sjukhusbesök

First of all... Jag skulle vara där kl 13.00... det var jag också.. Klas skjutsade mig :) tack!
Jag kom i tid, anmälde mig i luckan som vanligt och väntade.. Tittade runt i en bokhylla, där fanns det kort med texten "JAG HAR TAGIT STÄLLNING!", då antog jag att det var emot rökning eller något sånt, så jag läste.. Det var angående donation! Man kunde dra av ett donationskort i foldern och skriva i om man är villig att donera sina organ eller inte. Det är viktigt att skriva i en sån lapp även om man inte vill donera, för då slipper ens anhöriga gissa åt en..
Jag snodde iaf en sån lapp och skrev i, nu ligger den i min lilla plånbok.. som förövrigt inte är så liten..

Vill ni donera organ? Ja/nej? varför/varför inte?





Innan jag kom dit så tänkte jag mycket på varför jag inte är sjuk nu på vintern som alla andra? Men då kom jag på att förra gången jag var hos läkaren så fick jag ju vaccinspruta.. haha doh. Men hursomhelst så vet jag inte om jag skrev om det, men nu vet ni ;) Det gick bra och dom satte sprutan i armen hahaha



Anyway.. Jag kom dit, blev inkallad av min sköterska Birgitta och vi skulle ta vanligt EKG och blodtryck..
EKG't gick bra och blodtrycket blev det problem med.. haha.. vanligtvis så är det svinsvårt att höra mitt blodtryck, och det var det precis som vanligt nu också. Men.. Efter några försök brukar det ändå gå, fast ibland måste de hämta en dopplermätare istället, vilket innebär att de iprincip får ljudet ut i högtalare istället för in i stetoskåpet..

Det testade vi också några gånger men efter fjärde eller femte gången så lyckades vi.. Mitt övertryck(första trycket som ska ligga runt hundra) låg på 80....höh.
Förra gången låg det på 86. MEN. Det är ju såhär att jag äter blodtryckssänkande medicin så det är ju inte så konstigt. Dock ville dom inte höja den medicinen förra gången när det låg på 86, men det ville dom nu,trots att blodtrycket låg lägre.. Dont get it.. Men antar att det är en sån medicin man måste gå saaaaaaaaakta framåt med..



Juste hAHHA.. När hon skulle använda dopplermaskinen.. Man behöver ultraljuds-klet.. sånt där blått klet/kräm som man använder vid ultraljud ni vet?
Hon tryckte på tuben och det kom ingenting, så hon tryckte hårdare och hårdare, rätt som det är så skvätter det ut ifrån toppen av tuben hahahahahaha hon hade tryckt sönder hela skiten och helvete vad sköterskan började skratta hahahah fruktansvärt kul var det :)



Anyway.. fick inte så mycket slutsatser av mitt besök eftersom läkaren inte hade tid att se mig utan bara sköterskan. Blodprovet jag tog igår skulle visa om det var rätt mängd avm in nya medicin i mitt blod, och det var det.. De var tvunga att kolla detta på mig p.g.a. min minimala längd och vikt.. vanligtvis behandlar de ju äldre människor på min avndelning.. inte direkt vanligt med små tonårnigar med hjärtsvikt haha.. Såå.. blev inte så mycket slutsatser förrutom att jag ska höja dosen av det blodtryckssänkande....

Fick ny tid den 10 januari 2011.. Nice :) Då slipper jag få eventuella jobbiga beslut just nu..


Förövrigt så sket bussarna i att åka när jag skulle hem -.- Först stod det 20 min tills nästa buss, efter 20 min så kom den inte, då stod jag kvar ytterligare 15 mins med ett gäng andra.. Den kom inte, jag tröttnade och gick in, då står det 25 minuter kvar. SOM OM DEN SKET I OSS... drygt.... men dom gör så ibland. fattari nte det. jävla jlt ibland alltså... -.-
Sen.. hände världens jävla konstiga sak......
Vid elmia, sibylla där alla dreamhacknördar äter?.. Där stannar chaffisen, spriiiiiiinger in på sibylla och kutar ut lika fort med en hamburgare.. wtf?!!?!..........



Det får mig att undra om man kan beställa från sibylla? eftersom det gick så jävla fort?? o.0 dunoo.. kanske var hans kusin som jobbade där eller ngt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0