Söta lilla Mc! / Läskigt.

hahah åååh min vän Viktoria är så jävla söt.. Hon vet att jag är sjukt glömsk, så då hade hon SMSat mig "glöm ej radio kl 16" sen hade hon skrivit ett meddelande på FB:

"sååå, det är bra om du är här senast 16.00. det går en etta från esplanaden 15.22 som är här kvart i fyra.
PUSS! :*"
hon hade tillochmed kollat buss åt mig sötungen hihihih!



Btw tänkte på en sak i morse när jag inte riktigt kunde somna om efter att Tim gick upp..
Då började jag tänka på det där med att värdera liv. Hur fan gör man det?
Såg på ett program en gång om folk som hade dött i flygolyckor, deras närmaste fick "betalt" utefter att svara på några frågor.. Helt sjukt. Sista frågorna var "Hur mycket är din man värd?" "bevisa att han är värd det" .. INSANE.

Så tänkte jag på min operation.. jag kommer få göra flera stycken p.g.a. att jag valde den biologiska klaffen.. Tänk när jag är gammal och folk på sjukhuset inte värderar mitt liv så mycket för "hennes tid är ändå snart inne" JAG MENAR FUCK NO. jag vill inte det. Aldrig..
Tänker att man har mer att leva för när man är gammal, eftersom då har man så mycket minnen och så mycket som man gjort, man har barnbarn förmodligen o.s.v... Men sen tänkte jag samtidigt...
Om jag var i en dilemma situation.. Rädda en sjuåring eller en åttisjuåring.. Då hade jag valt sjuåringen... bara för "hon har mycket mer i livet att göra" VILKET ÄR LAME. varför tänker man så!? blir galen.. Tänk om folk på sjukhuset tänker så med???

Kanske därför jag har fått två kirurger som ska operera mig?? En från barnavdelningen och en från vuxen..

Äsch. blä!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag LOVAR LOVAR LOVAR dig att ditt liv kommer att värderas högt så långt det bara går. Sjukvården är idag mycket rädda för att inte göra det, det har jag många exempel på! Du kan lugnt och tryggt luta dig tillbaka och va inte rädd för att säga hur du vill ha det! Snälla lova mig det! Det är ditt liv! Kram

2010-07-16 @ 21:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0