Angående ryhov

Jo som sagt, när jag väl var där ..Vänta lite måste bara säga en sak angående heeela operationen och allting med sjukhuset..
Den enda gången jag grät.. det var när jag ringde tim och allting balla ur.. Herregud vad jag har vart stark. Detta är något jag förhoppningsvis kommer komma ihåg tills nästa operation. Be strong liksom..


När jag kom till Ryhov så fick jag inte ta foton som sagt.Men jag träffade en sjuksköterska, en läkare och en student som skulle bli läkare.
Studenten hette Mahmood och han kunde knappt svenska.. haha jag känner många fina utländska vänner, men ingen av dom har sån brytning som han hade..
Han skulle utläsa "mitralisabstionos" har jag för mig.. och jag tror det tog han ca 45 sekunder att uttala det haha, jag fick hjälpa han tillslut för han "haka upp sig" vid mitral..
Hursomhelst.. Jag kände att "waow, den här snubben kan jag ju hjälpa och vara snäll mot så han får det enklare i arbetslivet, för han kan ju inte haft det så lätt hittills"
Men sen.. börjar han NYSA. Då tittade jag mer "noga" på honom och märkte att hans ögon (och runt om ögonen) var röda och svullna. Då sa han "ursäkta mig, jag är förkyld"

Vad i helvete? LÄKAREN som hade honom som ELEV borde väl fan fattat att en ny opererad människa är SUPER Mottaglig för infektioner.. och så låter han studenten gå och titta på mig. Då blev jag fan lack som en drake..

Såklart skulle han fram och lyssna på hjärtat med stetoskåp..Jag vägrade först. Jag sa att "tror inte det är så bra om du är förkyld" men så tog han papper över munnen & näsan för att inte "smitta lika lätt"

Då blev jag ännu mer arg och vad fan ska jag göra? Ingenting. Jag kunde bara försöka skydda mig själv, så jag tog mitt låååånga lååånga hår och snurrade runt över mitt eget ansikte, så jag inte skulle andas in hans äckliga bakterier så lätt..

Nu låter det som jag avskyr honom, det gör jag inte. Jag tycker bara inte det är okej att en nyopererad människa med hög infektionsrisk ska möta någon okompetent studentläkare som är sjuk.
Men jag skyller INTE på studenten ändå, för det var ju LÄKARENS ansvar egentligen.. men han gick ju därifrån såklart.


Efter samtalet med mahmood så skulle vi vänta på en sjuksyster, medans vi väntade så startade vi TVn som fanns på rummet. Det var en jätte stor svin gammal tv, stor kluns. Först tänkte jag "men vafan?!" fast sen kom jag på "jo men det är bra, ju större desto mer ser jag med mina kassa ögon" så då var jag positiv mot tvn.

Sen skulle vi starta den.. HAHAH jag tror jag tryckte 8 gånger på knappen innan jag kastade den i sängen av frustration.. Då tog mamma den och tryckte ungefär lika många gånger sen gick den igång!!
haha det var bästa på hela dagen typ..
Men såklart var det något raggar-tvprogram..typ rockabilly folk på tvn. jag hatar sånt.. så sa jag till henne "mamma byt!"
Såklart så brusade tvn också, om jag glömde säga det.
Mamma tryckte och tryckte och tryckte.. det gick inte byta.. jag kunde inte vara arg längre så jag började istället gapflabba så jag fick ont i hela bröstkorgen.

Det gick att stänga av TVn framme vid tvn så det var vad vi gjorde.

Nu ska boris hämta upp mig alldeles strax. Men jag har inte ens berättat lite om hur kaosartat det var på ryhov.. så det återkommer jag med igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0