Sjukhusdagarna...

Den 3e september 2010 har jag redan pratat om, jag skrev att jag hade anteckningar som sa " frukost. alla här åkte", haha det säger mig inte så mycket.. men jag kom också på att det är den dagen jag blev flyttad från HIA (hjärtintensivavdelningen)- vet inte om den heter så.. tror den heter THIVA i lund.. så det är väl T H något intensivavdelning haha..
Men som sagt.. spydde hela natten innan där och även på morgonen. Mamma kom tidigt.. typ klockan 9 kanske..och på morgonen någon gång där så drog de ut dräneringsrören ur magen på mig.. Det har jag också video på.. Minns inte så mycket av det förrutom att jag skulle spänna magen och hålla andan typ, det kändes minst då.. Och så sa det typ "tjoff" så var slangarna ute..
Dom slangarna använder man till att få ut sårvätska och sånt som inte ska vara runt hjärtat efter operationen.
Innan jag blev flyttad från THIVA till THORAX igen så fick jag träffa en sjukgymnast. Hon ville att jag skulle stå bredvid sängen.
Det hade inte ens gått ett dygn från att jag opererats..... Helt galet haha.. Men det har vi också på film.. jag är lite snurrig på filmen haha..
Här kommer tre filmer.. Den första är när jag ska stå upp jämte sängen.. Nu såg jag precis att ni bara får två filmer tyvärr.. Den där de drar ut dränage-slangarna är mina tuttar också uppe på bild så tyärr haha..

BORTTAGEN VIDEO!!


Men men.. Iallafall sen åkte jag i sängen till min vanliga avdelning och det vanliga rummet..Dom kopplade mig till en typ övervakare.. Det var precis som en EKG maskin med dom små lapparna och elektrodgrejerna men istället så gick det in i en liten dosa (som vägde ett halvkilo -.-) som var kopplad till datorer ute i hallen. Om något skulle slå konstigt med hjärtat eller helt enkelt att det skulle sluta slå så kom det direkt på skärmen och det började larma i korridoren.. Det hände någon annan när jag sov en gång på eftermiddagen, det är därför jag vet vad som händer ifall hjärtat skulle krasha..




Har iallafall tre videos till er. Har även en fjärde(dra ur slangarna) och en femte, där dom kopplar in den här maskinen, men jag visar mina tuttar i mer än halva videon så den får ni inte se hahaha.. Men ni har jag ju iallafall förklarat den så det räcker väl :) .. OMG. nu hade jag skrivit texten innan jag la upp videosarna. men grejen är att en av videosarna går inte lägga upp på utube.. den är iofs inte så intressant.. dom bara förflyttar mig från THIVA till THORAX och pratar o.s.v...


Efter att jag kom till mitt rum så vet jag inte riktigt vad som hände.. jag vet att jag försökte äta frukost ..det gick väl sådär hahah..tog ett myr-bett på varje sak typ..


Tog lite av gurkan, lite av osten och lite av brödet minns jag.. men inte alls mycket.. yoghurten var jätte äcklig minns jag också så den tog jag inte heller mer av.. Juicen gillade jag egentligen men det tog flera timmar att dricka upp..

Jag hade också besök denna dagen.. Hasse, klas och kirsty var där. Såklart mamma också, hon var alltid där :)
Men det är därför jag inte förstår varför det stod att alla åkte? Kanske menade att alla var där? haha.. äsch...



Jag var fortfarande uppsvullen..haha.. Jag & Hazle <3


.....jag tror jag försökte göra peace.. men det blev "bunney ears" haha.. fail..

Jag saknar hasse.. blä..

Påtal om att sakna..och älska för den delen.. Tim var ju här i helgen.. Det var så himmla.. film-aktigt.. vi verkligen kände hur mycket vi hade saknat varandra o.s.v... Sen kunde vi inte göra annat än typ pussas.. hah inte ens kramas ordentligt.. jag satt i hans knä istället.. :)

Anyway.. fortsättning..
Kirsty kom också :).. hon kom egentligen tidigare än hasse men glömde den här bilden haha..



Tog massor av foton på mina sår/slangar o.s.v. för att se hur allt så ut..





CVK'n satt i halsen och hade några ventiler att trycka in medicin eller blod i.. det var stört jobbigt att ha dom slangarna hängande där ..




Dom hade dragit ur några av nålarna :)




Sen hade jag inte mer foton från den dagen..Sista videon är helt mörk.. jag bara pratar och svamlar hahaha.. på natten när jag ska sova.. förresten surtatt det bara blev två av fem videos...
Kan vara så att utube har fuckat för den videon jag laddar upp just nu är jätte seg... så vi får se hur det går med den videon också.. Nej.. det fungerade inte.. får väl återkomma med dom då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0