Sjukhusdagarna i lund...OBS LÅNGT INLÄGG

Har precis smällt i mig några piller.. Smärtstillande, blodförtunnande och mag...grej haha..
Tänkte iallafall berätta för er nu om resten av sjukhusdagarna. tänkte dela upp det varje dag för sig först men det blir bara konstigt och mycket samma sak..Drar även in alla bilder i det här inlägget och massa information om vad som hände och hur läkarna beslutade sig för att göra.

Måste även ge detta inlägget lite space till folk jag måste tacka. Dels merm för fina ord som jag tycker stämmer så jävla bra, dels till Josefin som grät och tyckte jag var modig (tack), till Elena som stöttat mig genom allt innan och även nu efter och tycker jag vart helt sjukt duktig och modig, tack till Kirsty såklart som var där och vakade över mig, fina fina människa!
Sen självklart tack till min underbara familj som var där always. Alla släktingar som hört av sig och lyckoönskat mig. Boris, sabina, frida(mentor, pierre, MC, emma och alla andra människor som man vet stöttat en och skickat små fina sms..
Höll såklart på att glömma bort tim.. herregud. det har hänt ofta den senaste tiden. jag har tagit honom för givet i den här situationen. men han.. han har alltid vart där också.. det är lätt att glömma hur fin pojkvän jag har mitt i allt annat jobbigt som man tänker på..
T.ex. i ambulansen så fick jag använda min mobil på första gången på över typ en vecka.. då hade jag tim som bakgrundsbild och tänkte "oj just det" typ som "just det jag har en pojkvän".. herregud.. men han förstår ju att allt annat är så proppat i mitt huvud men han har alltid vart där..


Jaja.. fortsättning.. innan jag skriver om dagarna efter operationen så ville jag berätta att jag såg idol idag! Det var en tjej som var med som hade opererat hjärtat när hon var två och ett halvtår gamal.. ganska fint inslag faktiskt.. hon sa att hon tänker det som att hon föddes två gånger.. en gång på riktigt och en gång efter operationen.. och det är ju nästan så.. man dör ju iprincip där på operationsbordet.. för vad annars är man om man stänger av hjärtat om inte död?...
Då tänkte jag.. oj jag har fötts 6 gånger haha.. en gång for real och 5 gånger efter operationen.. Snart uppe i kattens nio liv sa elena .. haha så rätt!


Merima
om Ajsomfan.:
jag tycker att du är sjukt modig och duktig som klarar allt det här, och det mest imponerande är att du inte ens gnäller. alls. (du förklarar ju mest bara att du har ont, och var du har ont, osv. tycker inte det är gnäll.) jag tror iaf inte att jag känner någon som hade hanterat det här lika väl som du verkar göra. och det säger jag inte bara för du ville ha en fin kommentar utan för det är så! kram!

Svar: Oh.. waow.. jag tänker så med.. jag... förstår faktiskt inte hur jag pallar haha.. men det är verkligen så.. har väl alltid varit en positiv människa och... det hjälper liksom inte att gnälla Iguess.. KRAMAR!

och ytterligare en till sak som inte hör till inlägget egentligen.. tycker ni ska checka in nya idoltalangen haha.. Walking med Elvis ftw.



Okej :) Tog fram mina anteckningar.
Den 3e september kan vi börja med.
Där står det kort och gott "Alla här åkte. frukost" haha.. okej?? vad tänkte jag där egentligen..
Antar väl att Hasse & Klas & Kirsty åkte hem den här dagen? Förmodligen.. annars vet jag inte vad jag menar..
Med frukosten vet jag vad jag menar! det var första gången jag åt frukost sen operationen (ganska klart..)
och eftersom jag spytt så mycket natten innan så var jag ju lite nervös över hur det skulle gå.
Jag var absolut inte hungrig. Matlusten för hjärtebarn är väldigt liten och speciellt efter en operation..

Glömde bort inlägget.. nu får ni det här sen skriver jag imon. Tim kom nyss så bay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0