Valmöjligheterna är oändliga

Hejsan alla. Idag är jag lite nere, det kommer ett inlägg om det senare..
Tänkte bara ta upp en sak som jag anser vara viktig, som snurrat runt i bloggvärlden och morgon-tv.. att barn inte ska få vistas på caféer. herregud. Jag tycker att tanken är absurd, oavsett hur mycket det är ägarens rätt att göra så..
Blondinbella skrev att hon inte bara tyckte mammor med barn ska få "egna cafeer" utan även "snåla studenter" och karriärskvinnor som hon själv... Fucking fantastiskt . Här pratar vi diskriminering. rakt av.

Jag skrev på facebook att jag minsann ska öppna ett café för alla svartingar, för de vita vill jag INTE ha med att göra, ne förfan! för ALLA i den kategorin är ju EXAKT likadana, jajamen, det är ofrånkommligt. Fyfan vad trött jag blir på sånna människor.

Förövrigt så det där med barnen. visst, det kan vara jobbigt när de skriker men FIRST OF ALL, det är föräldrarnas uppfostran det isåfall är fel på MEN jag tycker ändå inte man som förälder ska ha stenkoll på sitt barn 24/7 och styra med järnhand. jag känner inte att det är möjligt och även om det var möjligt så är det inget som är önskvärt. Barn ska få vara barn!
Sååååååååå.. vad kan man då göra? JA MEN tillexempel så kan man ju, om man nu vill ha "tyst och lugnt" gå till biblioteket. ta med dig egen jävla fika eller köp det snabbt på ett konditori innan du går dit.
Är det andra problem? Spottar barnen på dig? KNAPPAST. Så vad stör man sig egentligen på? att dom låter. Det är fan det enda. ja men seriöst, är det SÅ viktigt att ett cafe är tyst för dig så ska du inte gå till cafén. För vet ni vad ? Det är fullt med ljud. Och inte bara från skrikande barn.



och utöver det så är möjligheterna oändliga. Tycker man barn är äckliga, vänd dig om, sluta stirra.
Tycker man att man blir störd i sitt arbete? ja, många gör riktigt bra jobb med hörlurar i öronen ..
(Och förövrigt är inte café en arbetsplats förutom för cafepersonal men det är en helt annan diskussion)
Är barnvagnarna för stora och klumpiga, råkar dom stöta in i din stol och det stör dig som fan? First of all, skaffa hjälp och sluta vara så jävla sur på världen, du får fan leva och möjlighet att fika, var nöjd. och förövrigt så var lite civiliserad och flytta din stol lite enkelt. Allt behöver inte vara så jävla svårt..

kan inte finna mycket fler problem .. men är det något ni har att lägga till så skriv en rad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0